Křesťanství ?

Je trochu zvláštní, že v éře převažujícího ateismu swe tak mnoho lidí zabývá otázkami křesťanství. (Já rovněž, i když jsem ateista.)

1) Každé náboženství od taoismu po islám je nástrojem vládnutí.

2) Evangelia vznikla zhruba čtvrt století po Ježíšově smrti.

3) Z evangelií víme, co hlásali evangelisté. Nemáme ovšem ani tušení, co hlásal Ježíš.

4) Marek, Matouš, Lukáš zcela určitě o Ježíšovi pouze slyšeli.

5) Možná pouze evangelista Jan je Ježíšův učedník Jan Zebedeus.

1) Vynálezcem křesťanství je se vší pravděpodobností Pavel z Tarsu, Petr sám asi moc v křesťanství nevěřil, jak tomu nasvědčuje jeho židokřesťanská sekta. Jeho motivací patrně byla představa nadcházejícího konce světa. Teprve Pavel - někdy počínaje rokem 47 - přivedl Petra k představě křesťanství. Že Pavel pojal křesťanství jako nástroj vládnutí, o tom svědčí jeho snaha, prodat je císaři Claudiovi. Měl smůlu, protože mezitím se dostal k vládě Nero, takže ho to stálo život. (Podle Řehoře z Toursu umřel mečem.)

2) Obsah evangelií prokazuje, že všechna jsou poplatna Pavlovu učení, včetně toho, že jsou výrazně protipetrovská.

3) INRI - Iesus Nazaretus Rex Iudeis - význam toho nápisu je podceněn - něco napovídá: Ježíš zřejmě byl protiřímský vzbouřenec, který chtěl nahradit vládu Římanů svou vládou. Využil k tomu Izaiášovo a Micheášovo proroctví, Matoušův a Lukášův rodokmen Ježíše je pravděpodobně jejich dílo, a je nutné obdivovat, jak se až vzácně shodují: Ježíšův otec se  jmenoval Josef, mezi jeho předky byl Zorobábel (vůdce první karavany navrátilců z babylonského zajetí),a jeho prapředkem byl Jišai - otec Davida. Má to jeden háček: Nebyl z pokolení Juda ale z pokolení Benjamin. Je třeba zmínit, že pokolení Benjamin bylo odsouzeno k vymření - zřejmě opravdu - protože jejich dědičné území - Betlém - leželo prakticky uprostřed území pokolení Juda.

4) Je zapsáno, že Marek byl alexandrijský žid. který musel z Alexandrie odejít, možná proto, že byl příliš aktivní v židovskořeckých nepokojích (nebo naopak proto, že v nich nebyl dost aktivní).Matouš rozhodně není Matoíuš celník - Lévi Alfeův - jak o tom svědčí jeho naprostá neznalost místopisu okolí Genezaretského jezera. Lukáš byl prokazatelně maloasijský Řek, kterého do Jeruzaléma přivedl právě Pavel z Tarsu.

5) Evangelista Jan mohl být opravdu Jan Zebedeus, jak o tom svědčí: Tvrzení, že byl Ježíšův nejmilejší učedník, tvrzení, že ho Ježíš vyňal z Petrova područí, tvrzení, že mu Ježíš svěřil svou matku, čímž ho prakticky povýšil na svého bratra. Je až překvapující, že to až obdivuhodně odpovídá charakterizaci apoštola Jana v ostatních evangeliích: Sebestředný egoista, pokládající sama sebe za někoho výjimečného oproti ostatním.

Je bezcenné k evangeliím přiřazovat apokryfní evangelia, protože vznikla až ve druhém století, tedy nejméně sto let po Ježíšově smrti, a jsou prakticky reakcí na předchozí křžesťanské spisy.

Ne nadarmo byl v úvodu zmíněn islám: Islám jako nástroj vlády byl stvořen v kmenovém zřízení, kdy vláda byla bezvýhradně svázána se zbraní v ruce, což se v islámu výratzně obráží.

                                                                                        Antonín Robin

 

Autor: Robert Brinda | čtvrtek 17.5.2018 12:40 | karma článku: 11,23 | přečteno: 443x
  • Další články autora

Robert Brinda

Vzpomínka na protistátní puč.

12.3.2020 v 8:26 | Karma: 4,89

Robert Brinda

17. listopad na Národní.

18.11.2019 v 11:38 | Karma: 34,31

Robert Brinda

Elon Musk na Marsu.

17.11.2019 v 11:26 | Karma: 8,24

Robert Brinda

Uže puskali Gavla?

12.11.2019 v 13:37 | Karma: 10,78