Diskuse

Kara ben Nemsi.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

R60a61d77e93k 21J80a71r60o49š

25. 10. 2019 20:58

6 dílná sága "Ve stínu Pádišáha" je dle mého názoru vůbec to nejlepší, co kdy Karel May napsal.

Je mnohem realističtější než jeho "indiánky", což je dáno i tím, že Karel May země Orientu na rozdíl od Ameriky skutečně osobně procestoval a své osobní poznatky do děje ságy částečně zakomponoval (stalo se tak v pozdějších upravených vydání této ságy).

Rozhodně to stojí za přečtení i jako zdroj poučení, protože vždy v rámci Kara ben Nemsího putování jsou vylíčeny historické souvislosti daných míst, historické momenty samotného Islámu i určité charakteristiky řady etnik či náboženských skupin (Kurdové, Jezídové, Nestoriáni....)

A docela by mě zajímalo, zda se v současných německých vydání 6 dílné ságy "Ve stínu Pádišáha" vyskytuje v 1. díle (Pouští) ještě úvodní první stránka... (rozhovor Hadží Halefa Omara s Kara ben Nemsím)...

0 0
možnosti
Foto

Skvělá 5dílná sága o tom, jak si Old Shatterhand "odskočil" z WW na Balkán, Malé Asie a severní Afriky, Měl jsem a mám ji radši, než WW. Jen mi chybí 4,díl (i když jsem jej četl). Kontrast mezi Vinnetouem aHádží Halef Omarem je uchvacující. Na to že Karl May nikdy neopustil rodnou hroudu, je udivující, kde bral opravdu relevantní informace. Že by cestoval v čase do světa GOOGLE a zpět?

0 0
možnosti

Dnes by ho Kurdové potřebovali, Olda by z Turka udělal fašírku.

0 0
možnosti
Foto

„Palestinci jsou svým původem Izraelité, kteří přežili zánik Izraele v roce sedmdesát“.

Jak je možné, že tito podle vás Izraelité jsou Arabové?

2 0
možnosti
Foto

Normální Brinda.

0 0
možnosti

Četla jsem to několikrát, jako dítě jsem měla mayovky hrozně ráda.

4 0
možnosti
Foto

Jj, v šesté třídě pod lavicí. Byly to docela tlusté bichle

0 0
možnosti
  • Počet článků 145
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 629x
Jsme Edice Literární klub, jejímž zástupcem je Antonín Robin a jmenovaný vám ochotně zodpoví jakékoliv otázky, adresované na e-mail brsignum@seznam.cz.

Seznam rubrik