Zplodil jsem asi tak tucet e-knížek, omlouvám se, že jich zde použiji:
Podraz první - název.
Je tam, je tam, je tam čert.
Kde jen ten čert je?
Proč jen tam ten kluk jel?
Názvy mají napovědět, že je to pohádková trilogie, to, že se skládají z jednoslabičných slov má zvědavce upoutat k jejich prvním stránkám.
Vražda o vlas
Ukradená orchidej
Vévodům podvlékačky nesluší
Názvy mají naznačit, že se jedná o detektivky.
Pravda o mordech V kapitule u Svatého Václava
Předstírá, že je to rovněž detektivka, i když je to v podstatě historický román z doby biskupa Pavlovského.
Přikázání sedmé, neprokadeš
Vchod do ráje. Vlevo za rohem
Ve skutečnosti tvrdá satira.
Podraz druhý - téma.
Téma je vyjádření autora, proč knihu psal. Ve skutečnosti by mělo být zjeveno v prvních dvou třech stránkách textu, ale ani autor mnohdy netuší, že se mu tam téma podařilo vpašovat. Hlavním cílem je, donutit čtenáře, aby sáhl do kapsy a knihu koupil.
Samozřejmě ta první skupina názvů naznačuje jako téma soužití party lidských kluků a holek s partou čertích kluků a holek.
Ta další skupina je parodií na detektivky Sayersové, Gardnera, Stouta.
Historie biskupa Pavlovského popisuje nezodpovězené otázky z 16. století v Olomouci: Smrt tří olomouckých biskupů, kteří byli pravděpodobně otráveni, vina kanovníka Dambrovského, která nebyla nikdy dokázána.
Přikázání sedmé je satira na události devadesátých let v Česku, patrnně dnes již ne zcela aktuální.
Vchod do ráje je rovněž satira na život jedné rodiny od dob císaře pána po současnost. A nemylme se, satira nemusí mít nic společného s humorem.
Podraz třetí - text, čili vlastní příběh.
Není třeba rozebírat jednotlivé texty, platí to zcela obecně. Pokud autor není dědek nad hrobem jako já, doufá, že mu text přinese honorář. Takže nejde o vymyšlení víceméně poutavého příběhu, ale o vymyšlení co největšího počtu stránek. Mnohdy z toho vyhde docela suchopár, ale je třeba to autorovi odpustit. I on musí být z něčeho živ.
Antonín Robin
(Samozřejmě se Robin nejmenuji.)